Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

prikbord

  • Ankelien

    Welkom op het prikbord van de voetreflexologie.pagina.

    Als u vragen heeft over voetreflexologie kunt u die hier plaatsen.

    Groet,

    Ankelien

  • Jolanda

    Hoi

    leuk een prikbord over voetreflexologie! Zelf ga ik vanaf augustus beginnen met een cursus en hoop op termijn hierin verder te gaan. Ik ben in ieder geval zeer gemotiveerd. Ik loop alleen nog even te dubben over een behandelstoel. Om nou direct een professionele stoel te bestellen gaat me wat ver. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

    Heel graag goede tips gewenst!!

    groetjes

  • Wil

    Beste Jolanda,

    je kan heel goed beginnen met het aanschaffen van een goede Lafuma relaxstoel.

    prijsindicatie ca. € 150,– te koop bij iedere uitgebreide kampeerartikelenzaak,

    bijv. bij Vervat in Rotterdam.

    Ik heb eventueel nog een goede vrijwel nieuwe voor je te koop voor € 100,–.

    Veel succes en plezier met je cursus.

    vr. gr. Wil Visser

    http://praktijkdeRegenboog.wolweb.nl

  • Jaap Stel

    Hallo,

    Ik ben 49 jaar, en heb al enkele jaren last van een slapend/doof gevoel in mijn linker voorvoet.Het voelt aan alsof je sok dubbel in je schoen zit.

    Ik ben hiervoor onderzoek in het AZG geweest en de uitslag was een beknelde

    zenuw, en dat hier niets aan te doen was.Ik moest er maar mee leren leven.

    Het blijft echter zeer vervelend.

    Is hier met voetreflexologie mogelijk iets aan te doen?

    Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groeten,

    Jaap Stel

    Groningen.

  • Ankelien

    Hallo Jaap,

    Er kan zeer waarschijnlijk via reflexzone-therapie iets aan de beknelde zenuw gedaan worden. Via segmentale innervaties, een speciale zenuwreflex-behandeling, kan je de zenuw weer tot rust brengen en de oorzaak van de beklemming kan daardoor opgelost worden. Ik heb hier positieve ervaringen mee. Ik zou je het in elk geval aanraden om eens een behandeling te proberen. Er is vast wel een therapeut in Groningen te vinden die deze specifieke techniek beheerst.

    Ik hoop dat het je zal helpen.

  • Elvira

    Hallo, ik heb ook nog een Lafuma relaxstoel te koop. Ik heb deze stoel eennhalfjaar gebruikt om voetreflexbehandelingen in te geven. Het werkt echt goed. Je hebt goed zicht op de voeten en de mensen liggen heel comfortabel hierin. Omdat mijn praktijk nu best goed loopt, heb ik besloten om een andere stoel aan te schaffen. Als er iemand interesse heeft in deze stoel, ik woon in Rotterdam. Ik vraag er € 90,– voor.Wil schreef:

    >

    > Beste Jolanda,

    >

    > je kan heel goed beginnen met het aanschaffen van een goede

    > Lafuma relaxstoel.

    > prijsindicatie ca. € 150,– te koop bij iedere uitgebreide

    > kampeerartikelenzaak,

    > bijv. bij Vervat in Rotterdam.

    > Ik heb eventueel nog een goede vrijwel nieuwe voor je te koop

    > voor € 100,–.

    > Veel succes en plezier met je cursus.

    >

    > vr. gr. Wil Visser

    > http://praktijkdeRegenboog.wolweb.nl

  • karin veen-hogeweij

    hoi Jolanda,

    Ik ben nu ook met voetreflexzonemassage bezig het tweede jaar. Ik heb via de krant een grote tafel hobby tafel van 80 cm br en 200 cm lang gekocht. Hierop een schuimrubber matrasje en je bent klaar voor nog geen 100 gulden toen der tijd. Het werkte perfect. Ik had een carvan opstapje erbij om eventueel te gebruiken. Het voordeel van deze tafel was dat hij heel stevig was en voor mij dat ik goed aan het uiteinde kon zitten en goed mijn benen zonder problemen kwijt kon. Met sommige massagetafels is dat nml niet zo. Misschien een idee succes!

  • Yvon

    Goed idee Ankelien.

    Pluim voor je inzet.