Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

oost west centrum

  • Lenneke

    Heeft er iemand ervaring met de opleiding voetreflexologie van het Oost West centrum in Rotterdam. Ik heb een diploma voetreflexologie maar daar al een tijdje niets mee gedaan. Alvorens te proberen een eigen praktijkje op te starten, zou ik eerst mijn kennis en vaardigheden weer op pijl willen brengen.

  • Wil

    Hallo Lenneke,

    als je een goede en gedegen opleiding zoekt kan ik je de Haagse Akademie Natuurgeneeswijzen (HAN) in Den-Haag aanraden. Goede en gedegen opleiding op HBO niveau. Volgens mijn informatie zijn er al meerdere studenten van het Oost-West centrum overgestapt naar de HAN.

    vr. gr. Wil Visser.

  • elvira

    hoi Lenneke, ik heb ook in het verleden geinformeerd bij het oost-west centrum, maar ik vond de opleiding daar ERG duur, dat is niet leuk meer. Ook heb ik inderdaad meerdere mensen gesproken die de opleiding daar niet afgemaakt hebben omdat het daar niet zo goed was.Waar heb jij in het verleden je opleiding voetereflexologie gevolgd?

    groetjes Elvira

  • elvira

    Hoi Lenneke, heb jij mijn email nog ontvangen? Ik wilde nl. weten waar jij je opleiding hebt gevolgd.

    groetjes Elvira

  • Jan

    “…. op peil….” ook goed?

  • marrie

    hallo Wil

    zou ik jou iets mogen vragen?

    ik begrijp uit jouw reacties dat je zelf reflexologe bent..

    Nou ben ik op zoek naar een speciale kruk/stoel waarbij je je knieen voor je op 2 soort steunen kunt leggen waardoor je je rug kunt ontspannnen. Deze kan ik dus niet ergens vinden en weet ook niet hoe zo''n stoel heet, heb je misscien een idee waar je ze kunt kopen?? En zelfs misschien wel 2de hands???

    Graag ik nog iets van je..

    groeten marrie

  • Wil Visser

    Hallo Marrie,

    ik ben geen voetreflexologe, maar voetreflexoloog en NGS-gediplomeerd sportmasseur. Dit is niet mijn full time baan, maar meer een uit de hand gelopen hobby.

    De stoelen die jij bedoelt zijn de ergonomische gevormde stoelen van Stokke.

    Hiervan zijn verschillende modellen ontworpen. Je kunt hun gegevens vinden op: http://www.stokke.nl .

    Deze stoelen zijn vrij prijzig, maar ontlasten wel je rug.

    Als ik mensen behandel zit ik altijd op een klein krukje dat heel mobiel is; ik kan dan makkelijk bij alle delen van de voet vanuit elke denkbare hoek. Makkelijk als je bijvoorbeeld de wervelkolom aan het behandelen bent.

    Stokke heeft ook een model ontworpen, de Stokke Wing, een soort bureaustoeltje op wieltjes, die ook in hoogte te verstellen is, met scheenbeensteunen. Dit model is helaas wel erg duur, maar de beste die ik je kan aanraden. Laat dit wel meespelen als je besluit om zo'n stoel te kopen.

    Tweedehands zal er waarschijnlijk nog moeilijker aan te komen zijn, maar plaats een advertentie op www.marktplaats.nl en wie weet, heeft iemand er misschien een voor je te koop.

    met vr. gr. Wil Visser.

  • marrie

    hoi Wil

    bedankt voor je reactie en ik ga op zoek naar zo;n stoel…

    groetjes marrie