Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

Eczeem

  • Pascale

    Ik wil iemand gaan behandelen met eczeem (in iedere vorm en in erge mate). Ik wil de patient sowieso op een dieet gaan zetten om er achter te komen of er voedsel allergieen zijn en zo ja welke, daarnaast wil ik op de voet extra aandacht besteden aan de darmen en de lever.

    Kan iemand mij een extra tip geven waar ik voornamelijk op moet letten? Heeft iemand ook een dergelijke patient gehad, en wat heb je behandeld en had dit effect?

    Met vriendelijke groet,

    Pascale

  • Ankelien

    Hallo Pascale,

    Is deze client al een keer bij je geweest? Aan de voeten kan je vaak al veel zien en voelen waar het (grootste) probleem kan zitten. Maar dit is per persoon wel verschillend, dus ‘blanco’ kijken lijkt mij beter dan vantevoren bedenken wat je kan doen. Allergie is lang niet altijd de oorzaak. Maar het uitscheidingssysteem is uiteraard wel belangrijk om te stimuleren. De reacties van de client in de dagen na de behandeling geven je over het algemeen genoeg handgrepen om verder te gaan en om te bezien of jullie op de juiste weg zijn.

  • Sonja

    Hi Pascale,

    Als ik iemand zou krijgen met eczeem of huiduitslag, denk ik ook altijd aan het longgebied. Iedere meridiaan die ontregeld is kan huidprobleman veroorzaken, m.n. de plaats waar de problemen zich voordoen zegt daar wat over.De longmeridiaan heeft vooral invloed op de huid. De longmeridiaan staat in mijn ogen voor ruimte, begrenzing. De huid is de lichaamsgrens, hoe laat iemand zich aan anderen zien, letterlijk en figuurlijk. Hoe gaat iemand om met zijn grenzen naar de buitenwereld.

    Natuurlijk is er geen pasklaar antwoord. Succes!

    groetjes, Sonja