Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

gevoelige voeten

  • Martine

    Dag !

    Zolang ik me kan herinneren kan ik er niet tegen als mensen aan mijn voetzolen komen. ALs iemand maar in de buurt komt of met een vinger aanraakt, is dit zo gevoelig dat ik meteen wegtrek en breekt het zweet me uit. Ik vraag me af hoe dit komt. Ik zou graag een voetreflexologie-behandeling ondergaan, maar zo gaat het echt niet. Zijn meer mensen hier bekend mee?

  • Nanette

    Hoi Martine,

    Ik herken dit probleem. Ik heb precies hetzelfde gehad! Ook naar mijn voeten hoefde je maar te wijzen en dan stijgerde ik al. Ik heb mijn pedicure opleiding gedaan en ook een voetreflexopleiding, en dan moet er natuurlijk ook op je eigen voeten geoefend worden. Verschrikkelijk vond ik het. Van mijn voetreflexlerares heb ik geleerd hoe ik het toe kon staan dat er aan mijn voeten gezeten kon worden. Nu vind ik het heerlijk als mijn voeten gemasseerd worden.

    Je moet proberen om je te ontspannen en je aandacht naar je voeten te brengen en jezelf te vertellen dat het niet erg is dat er aan je voeten gezeten wordt. Het is even oefenen, maar het gaat steeds beter.

    succes,

    groetjes Nanette

  • Martine

    Hoi Nanette,

    Bedankt voor je reactie. Het gaat al ietsje beter. Ik ben met mijn vriend aan het oefenen. Eerst met sokken aan, ogen open, dan ogen dicht en vertrouwen op hem en ontspannen. En zowaar, na eventjes begon ik het lekker te vinden. Nu nog zonder sokken. En ik heb een boek besteld over basiscursus refloxologie, dus nu kunnen we aan de slag! maar ik vraag me nog steeds af hoe het komt, heeft het iets te maken met de drukpunten die onder je voeten liggen en corresponderen met organen? Groet Martine

  • Nanette

    Hoi Martine,

    dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Het kan gewoon zijn dat het idee dat er aan je voeten gezeten wordt, gewoon tussen je oren zit. Bij mij was dat altijd wel het geval. Het idee dat er iemand onder mijn voeten zou kietelen daar kreeg ik het helemaal benauwd van. En nog is het zo dat ik het wel even wil weten voordat er aan mijn voeten gezeten wordt, anders ga ik dus uit reactie schoppen.:-))

    groetjes Nanette

  • klaas bakker

    hallo

    mijn voeten zijn de hele dag gevoelig

    stekende kussen onder de voeten en stekende tenen

  • jo meers

    Hallo

    Net als bij Klaas Bakker zijn mijn voeten zeer gevoelig , het is alsof ik kussentjes onder mijn tenen heb.

    En kan niet meer op alle schoenen lopen.Het is alof ik op knobbels loop terwijl er niks te zien is.

    Wie weet raad?

    Jo

  • els van Daele

    Bij gevoelige voeten is het belangrijk dat bij de voetreflexmassage op jou tempo wordt gewerkt.

    Dat er de tijd wordt genomen om je voeten te laten wennen aan een stilstaande aanraking. Bij voorkeur de zonnevlecht.

    Op deze manier kan de hyper reactie kalmeren en kan wanneer jou voeten aangeven dat het goed is verder gegaan worden met de behandeling.

    Deze kan best rustig maar stevig zijn in het begin. Niet te veel oppervlakkige strijkbewegingen.

    Voor de mensen die op kussens lopen, of pijnlijke plekken hebben op de voeten. Zou ik nagaan op welke zones dit voorkomt en ook via het balanceren van het zenuwstelsel werken. De voeten vertellen de voetreflexoloog waar ze moeten zijn.

    www.elsvandaele.be

  • Esther Grobbee

    Een voetreflexmassage is nooit ‘kriebelig’. Het kan zijn dat je tegen de eerste aanraking opziet, maar als dat rustig wordt gedaan, dan zul je vanzelf gaan ontspannen.

    www.feetintouch.nl