Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

Advies bij: Opgezette spieren/pezen voetzool na achillespeesruptuur

  • André

    Dag allen,

    ik ben op zoek naar advies. Na een operatie aan een achillespeesruptuur ben ik te laat aan fysiotherapie begonnen (de chirurg vond het niet nodig in eerste instantie) en daar ben ik nu sinds januari 2009 mee bezig. Sinds mijn gips af ging (november 2008) heb ik last van opgezette spieren/pezen onder mijn voet, ik kan daar echt een bult voelen die bij lange dagen ook pijnlijk wordt. De fysiotherapeut gaat er vanuit dat dit niet weg te masseren is, of zij kan dit in ieder geval niet, dus misschien heeft iemand hier een suggestie. Ik ga er vanuit dat het gewoon losgemaakt moet worden; Helpt bijvoorbeeld zo'n houten voetmassager om dit te doen? Alle tips zijn welkom!!! Alvast bedankt voor jullie moeite. Groet, Andr´´

  • Natasja

    Beste André,

    Zo'n houten roller is niet goed voor je voeten, dat is veel te hard. Je voelt niet goed wanneer je te veel met deze roller bezig bent geweest dus zou het kunnen zijn dat je er dan alleen nog maar meer last van krijgt. Misschien helpt wisselbaden voor het tegengaan van het opzetten van de spieren/pezen. Misschien kun je zelf elke dag even een beetje (zacht) onder je voet masseren op de bult. Zelf zou ik er nog niet teveel aan doen. Rust houden is denk ik nog steeds het belangrijkst. Het lijkt erop dat het nog steeds een beetje overbelast is.

    Succes!

    Natasja

  • Marcel

    Halllo Andre,

    Ik las van een bult in de pees onder je voet. Daar heb ik ook last van. Het zit bij mij 1 cm van de hak, ofwel niet helemaal in het midden van de voet, maar kort in de buurt van de spieraanhechtingen naar de hak. Ook idd extra last bij lange dagen en veel lopen of staan. Ik kocht gelzooltjes en die zijn niet duur en helpen gelukkig wel! Maar de bult is nog lang niet weg vrees ik, of gaat die nooit weg ? Heb jij iets gevonden wat structureel helpt ? Grt van Marcel!

  • Monique

    Voetreflex of gezichtreflex of handreflex kan best iets betekenen. Ik heb leuke resultaten met verschillende klachten. Maar dan moet je thuis ook zelfmassage toepassen.

    Je voeten zitten als reflexpunt bovenop je voet onder de twee laatste tenen. Zoek een storing op deze plek en ga dit veel masseren, dagelijks. Het reflexpuntje is erg pijnlijk. Op je handen zit het ook net onder de pink en ringvinger op je hand tussen je knokkels, gewoon het pijnplekje zoeken. Je rechter voet zit ook in het bovenste kootje van beide pinken helemaal rondom zeer intensief masseren. Je linker voet zit in het bovenste kootje van je duim, helemaal rondom. En verder ka je je voeten via gezichtreflex masseren. teven heb ik in mijn praktijk een apparaat om blokkades te verminderen wat ik inzet tijdans een behandeling.

    Maar begin gewoon met zelf de plekken in handen en voeten te zoeken of ga naar een reflexoloog bij jouw in de buurt.

    Succes ermee, Monique van den beld, praktijk foottouch, Amersfoort