Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op voetreflexologie.startpagina.nl

kiezen

  • bren

    hallo

    ik wil graag een opleiding tot reflexologe gaan volgen, maar nu kan ik niet zo goed kiezen. heb info van de Han en Phoenix, kan iemand mij advies geven misschien over het voor - of juist-nadeel, van 1 x in de maand een zaterdag of zondag gaan of dus juist bv. 1 x in de 2 weken…of HBO of MBo niveau. Weet bv. dus nog niet of ik ooit een eigen praktijkje wil opzetten…

    bren

  • wil

    hallo Bren,

    Zelf heb ik mijn opleiding gedaan aan de HAN, en deze afgerond in 2002. Met ingang van het komende jaar gaat deze opleiding 4 jaar duren. Je krijgt alleen op een avond les en het betreft 30 avonden per jaar. De opleiding is op HBO - niveau en vooral de theorie lessen door Rob Huisman staan op hoog niveau. ik kan je deze opleiding ten zeerste aanraden. Ga in ieder geval naar een van hun open avonden toe. Als het goed is hebben zij in Mei een open avond en in September, voordat de nieuwe opleidingen weer van start gaan. Als je ooit een eigen praktijk wil starten, vind ik wel dat je minimaal een opleiding op HBO-niveau moet volgen.

    Ook vond ik het een heel groot voordeel dat deze opleiding beslist niet ‘zweverig’

    o.i.d. is. Ook dat er geen lessen op zaterdag gepland waren, was voor mij een heel groot voordeel. Deze opleiding kun je daarom goed plannen in je dagelijkse werkzaamheden. Ongeveer 30 avonden per jaar les, maar wel het nodige huiswerk erbij. Ga je voor kwaliteit, dan vind ik dat je voor de HAN moet kiezen.

    met vr. gr. Wil Visser (voetreflexzone-therapeut en NGS-gediplomeerd sportmasseur).